Charitatívna reklama
Charitatívna reklama je novším inštitútom v neziskovom práve. Môže tvoriť doplnkový zdroj financovania neziskovej organizácie. Špecifikám a možnostiam ako ho použiť v praxi sa venujeme aj my.
Odborná doktrína
V tejto časti sa nenachádza žiadny relevantný obsah.
V tejto časti sa nenachádza žiadny relevantný obsah.
Obsah je prístupný len pre registrovaných používateľov. Prosím prihláste sa, alebo ak ešte nie ste registrovaný, registrujte sa.
Zmeny subjektov a sumy charitatívnej reklamy
16.8.2024
Martin Laurinc
Právny stav k: 13.8.2024
Charitatívna reklama sa ako inštitút využíva pri poskytnutí reklamy na podporu zákonom ustanovených všeobecne prospešných cieľov prostredníctvom určených typov neziskových organizácií. Tento účel by mal byť jasne uvedený v zmluve o poskytnutí finančných prostriedkov na charitatívnu reklamu. Ide o nepomenovaný zmluvný typ, podľa ktorého sa zaväzuje poskytovateľ poskytnúť objednávateľovi reklamu v dohodnutom rozsahu a objednávateľ sa zaväzuje zaplatiť dohodnutú sumu. Charitatívna reklama poskytuje finančné zdroje pre neziskovú organizáciu a výhodu nezdanenia tohto príjmu, pokiaľ sú naplnené zákonom ustanovené podmienky.
Financovanie športu zo súkromných zdrojov
20.8.2021
Mgr. Monika Ivanová
Šport je fenoménom modernej doby, ktorý pozitívne spája spoločnosť a taktiež tvorí neodmysliteľnú súčasť zdravého životného štýlu. Na to, aby sa športová spoločnosť mohla rozvíjať, je potrebné zabezpečiť dostatočné financovanie tejto oblasti. Športové organizácie a aj jednotliví športovci okrem podpory z verejných zdrojov, ktorá podlieha zákonnej úprave, môžu byť financovaní aj zo súkromných zdrojov. Financovanie zo súkromných zdrojov je založené na zmluvnej voľnosti zúčastnených strán. V nasledovnom texte uvádzame typy zmluvných záväzkov, ktoré sa najčastejšie vyskytujú v praxi v rámci financovania zo súkromných zdrojov.
Inštitút charitatívnej reklamy v právnom poriadku SR
23.5.2018
Mgr. Monika Ivanová
Inštitút charitatívnej reklamy bol do právneho poriadku Slovenskej republiky zavedený zákonom č. 344/2017 Z. z., ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 595/2003 Z. z. o dani z príjmov a zákon č. 563/2009 Z. z. o správe daní. Tento inštitút predstavuje ďalší spôsob finančnej podpory neziskových organizácií.
Usmernenie k oslobodeniu príjmov z reklám určených na charitatívne účely od dane z príjmov a k súvisiacim úpravám základu dane
10.11.2020
Finančné riaditeľstvo SR
Finančné riaditeľstvo SR vydalo usmernenie na zabezpečenie jednotného postupu pri oslobodzovaní príjmov z reklám určených na charitatívne účely plynúcich vybraným typom daňovníkov nezaložených alebo nezriadených na podnikanie od dane a k úprave základu dane súvisiacej s úhradou týchto príjmov.
Preukazovanie použitia príjmov z charitatívnej reklamy
7.3.2018
Mgr. Lenka Michalovičová
Akým spôsobom je možné preukázať použitie zaplatenej dane na účely charitatívnej reklamy?
Najvyšší súd SR z 27.9.2018 - Oddelenie reklamy od ostatných zložiek programovej služby
16.10.2019
JUDr. Dagmara Pagáčová
Najvyšší správny súd ČR z 9.11.2006 - Rozdiel medzi reklamou a sponzorovaním
19.10.2015
Mgr. Miriama Draškovičová
Najvyšší správny súd ČR z 27.6.2007 - Vzťah reklamy a sponzorovania a účel sponzorovania
13.10.2015
Mgr. Miriama Draškovičová
V tejto časti sa nenachádza žiadny relevantný obsah.
Obsah je prístupný len pre registrovaných používateľov. Prosím prihláste sa, alebo ak ešte nie ste registrovaný, registrujte sa.
Obsah je prístupný len pre registrovaných používateľov. Prosím prihláste sa, alebo ak ešte nie ste registrovaný, registrujte sa.