Rozhodnutie súdu k výdavkom za sociálnu službu
13.10.2025
K zmene stupňov odkázanosti a úpravy poplatkov

Dávame do pozornosti odborný článok k téme:

Novela zákona o sociálnych službách a úprava stupňov odkázanosti

13.10.2025
ntb
Prinášame pre vás možnosť naučiť sa pracovať s portálom isamosprava.sk.
Ukážeme vám jeho hlavné možnosti...
book
Pripravili sme prehľadný manál pre kandidátov na funkciu poslanca a predsedu VÚC v komunálnych...
book
Pripravili sme prehľadný manuál pre kandidátov na funkciu poslanca obce, mesta a mestskej časti v...

2% z dane

25.09.2025 JUDr. Adriána Kováčová
Ak sme získali zdroje z 2% daní od inej nadácie, sme my ako ďalšia nadácia v poradí povinná zverejňovať zmluvy, faktúry, objednávky? Sme už povinnou osobou podľa Info zákona.
19.08.2025 JUDr. Adriana Kováčová
Dostali sme časť 2% z daní inej povinej osoby za účelom ich použitia. Sami sme povinnou osobou v zmysle Info zákona. Je potrebné takto získané finančné prostriedky vnímať ako verejné zdroje a nakladať s nimi v zmysle povinností Info zákona (zverejňovanie zmlúv, objednávok, faktúr)?
07.07.2025 Adriána Kováčová
Kedy sa nezisková organizácia stáva „povinnou osobou“ podpisom zmluvy alebo až prijatím prostriedkov, musíme zverejniť aj staršie zmluvy ak nám napr. až v júni prišli prostriedky ale zmluva je z apríla? Sú prostriedky z 2 % daní prijaté cez inú nadáciu považované za verejné prostriedky? Obdržali sme verejné financie napr. od ministerstva – zmluvu sme zverejnili v CRZ – povinné zverejňovanie faktúr sa týka všetkých dodávateľských faktúr, za ktoré sme nakúpili tovar/ služby, a tiež objednávok k týmto faktúram?
01.07.2025 tím itretisektor.sk
Dňa 10.06.2025 NRSR schválila zákon, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 359/2015 Z. z. o automatickej výmene informácií o finančných účtoch na účely správy daní ako aj ďalšie zákony.  V dôsledku vlastností kryptoaktív je mimoriadne náročné odsledovať zdaniteľné udalosti v cezhraničných situáciách. Nedostatočné oznamovanie príjmov z investícií do kryptoaktív vedie k výpadku daňových príjmov štátov. Používatelia kryptoaktív sú vo výhodnejšom postavení v porovnaní s tými, ktorí do kryptoaktív neinvestujú. Prijatý zákon tak upravuje mnohé podrobnosti pri nakladaní s kryptoaktívami za účelom plnenie cieľa daňovej spravodlivosti ako aj lepší a efektívnejšieho výberu daní.
24.03.2025 JUDr. Adriana Kováčová
Tento článok sa zaoberá rozsahom kontrolných právomocí orgánov verejnej moci a  povinnosťami mimovládnych neziskových organizácií (MNO) pri nakladaní s 2 % z dane a možnými sankciami za nedodržanie stanovených pravidiel. Právny stav k: 24.03.2025 Kontrola použitia 2% z dane je upravená v zmysle  §50 ods. 16 zákona č. 595/2003 Z. z. o dani z príjmov (ďalej ZDP“), kedy Ministerstvo financií SR a Úrad vládneho auditu sú oprávnené vykonávať vládny...
Žiadosť o licenciu na mieru

Oboznámil som sa so spracúvaním osobných údajov