ntb
Prinášame pre vás možnosť naučiť sa pracovať s portálom isamosprava.sk.
Ukážeme vám jeho hlavné možnosti...
book
Pripravili sme prehľadný manál pre kandidátov na funkciu poslanca a predsedu VÚC v komunálnych...
book
Pripravili sme prehľadný manuál pre kandidátov na funkciu poslanca obce, mesta a mestskej časti v...

Zákonnosť spracovania osobných údajov zákazníkov pri online predaji cestovných lístkov

Sťažovateľ podal sťažnosť proti žalovanému, ktorý pri online predaji cestovných lístkov vyžadoval od zákazníkov uvedenie oslovenia (“pán” alebo “pani”). Sťažovateľ tvrdil, že toto spracovanie údajov nie je v súlade so zásadami zákonnosti a minimalizácie údajov podľa GDPR. CNIL (francúzska komisia pre ochranu osobných údajov) však sťažnosť zamietla.

Sťažovateľ sa obrátil na súd, ktorý následne predložil otázky Súdnemu dvoru Európskej únie na prejudiciálne konanie. Hlavné otázky prípadu boli:

  • Či je spracovanie údajov o oslovení zákazníkov nevyhnutné na plnenie zmluvy alebo na účely oprávnených záujmov žalovaného.
  • Či je možné zohľadniť zvyklosti v obchodnej komunikácii pri posudzovaní nevyhnutnosti spracovania údajov.
  • Či zákazníci môžu namietať proti spracovaniu týchto údajov na základe svojej konkrétnej situácie.
Obsah je prístupný len pre používateľov s licenciou. Prosím , alebo ak ešte nemáte licenciu, prejdite SEM.
Žiadosť o licenciu na mieru

Oboznámil som sa so spracúvaním osobných údajov