Aktuálne Ústavný súd SR - nesúlad novely č. 109/2025 Z. z. s Ústavou SR

Ústavný súd SR rozhodol o nesúlade zákona č. 109/2025 Z. z., ktorým boli zavedené nové povinnosti pre MNO v oblasti Info zákona aj v oblasti zverejňovania - tzv. výkaz transparentnosti, a to s Ústavu SR, Dohovorom o ochrane ľudských práv a základných slobôd, Chartou základných práv Európskej únie a Zmluvou o fungovaní Európskej únie.

Viac aj TU.

Podrobnejšie info prinesieme po zverejnení celého znenia rozhodnutia.

18.12.2025
Odvody pre trénerov v roku 2026

Pripravili sme informáciu pre trénerov a úľave z odvodov v roku 2026.


Aké daňové a odvodové úľavy vznikajú pre osoby vykonávajúce trénerskú činnosť od 1.1.2026?

15.12.2025
Zmeny k evidencii cirkví

V legislatívnom procese sa nachádza aj opatrenie k cirkevným subjektom.

Zmeny opatrenia k evidencií cirkví a náboženských spoločností

15.12.2025
ntb
Prinášame pre vás možnosť naučiť sa pracovať s portálom isamosprava.sk.
Ukážeme vám jeho hlavné možnosti...
book
Pripravili sme prehľadný manál pre kandidátov na funkciu poslanca a predsedu VÚC v komunálnych...
book
Pripravili sme prehľadný manuál pre kandidátov na funkciu poslanca obce, mesta a mestskej časti v...

Diskriminácia pri vyplácanie rodičovských dávok a bydlisko v inom štáte

Príslušník iného členského štátu požiadal v členskom štáte, v ktorom má trvalý pobyt o rodičovské dávky. Žiadosť bola zamietnutá z dôvodu, že nevykonáva zárobkovú činnosť v období prvých troch mesiacov od získania bydliska v členskom štáte. 

Prejudiciálne otázky zneli:

Majú sa článok 24 smernice [2004/38] a článok 4 nariadenia [č. 883/2004] vykladať v tom zmysle, že bránia vnútroštátnej právnej úprave členského štátu, na základe ktorej nemá štátny príslušník iného členského štátu, ktorý má v tuzemsku svoje bydlisko alebo miesto obvyklého pobytu a ktorý nepredloží dôkaz o svojich vnútroštátnych príjmoch z poľnohospodárskej alebo lesníckej činnosti, z podnikania, samostatnej zárobkovej činnosti alebo práce zamestnanca, počas prvých troch mesiacov od založenia bydliska alebo obvyklého pobytu, nijaký nárok na rodinné dávky v zmysle článku 3 ods. 1 písm. j) v spojení s článkom 1 písm. z) nariadenia [č. 883/2004], zatiaľ čo štátny príslušník dotknutého členského štátu, ktorý sa nachádza v rovnakej situácii, má na rodinné dávky podľa článku 3 ods. 1 písm. j) v spojení s článkom 1 písm. z) nariadenia [č. 883/2004] nárok bez toho, aby musel preukázať, že má vnútroštátne príjmy z poľnohospodárskej alebo lesníckej činnosti, z podnikania, samostatnej zárobkovej činnosti alebo práce zamestnanca?

Obsah je prístupný len pre používateľov s licenciou. Prosím , alebo ak ešte nemáte licenciu, prejdite SEM.
Žiadosť o licenciu na mieru

Oboznámil som sa so spracúvaním osobných údajov